De voordelen van een compleet marketing & sales platform

Heb je al eens gekeken naar het huidige landschap van marketing & sales technologie? Het is een groot onscherp netwerk van talloze tools. Het heeft een verscheidenheid aan software en applicaties voor alle marketing- en verkoopprocessen en activiteiten. Maar hoe kies je nu de juiste tool? Wat heb je nodig? En hoe ga je om met al deze tools? Als je goed naar onderstaand overzicht kijkt, lijkt het misschien chaos, dat marketing automatsering, sociale media, e-mail, CRM en verkoop software.
Maar vanuit een wetenschappelijk getoetst model biedt Suppilo deze functionaliteiten op één gecombineerd platform. Dit alles-in-één platform is een aantrekkelijke optie voor bedrijven die hun marketing en verkoop naar een hoger niveau willen tillen. Moet je al deze tools verwijderen en een multifunctioneel marketing en verkoop softwareplatform kiezen? Lees het in onderstaand artikel.
De kosten
Als organisatie met een moderne verkoop- en marketingafdeling zijn er verschillende processen waarvoor je digitale tools nodig hebt. Deze lijst met tools kan veel toevoegen. Overweeg bijvoorbeeld tools voor: e-mail campagnes, monitoring van sociale media, posten op sociale media, chat, marketing automatisering, drip campagnes, CMS, CRM, verslaglegging van je verkoopproces, management overzichten. Als je de licentiekosten voor al deze tools bij elkaar optelt, krijgt je meestal een aanzienlijk bedrag. Daarom is het over het algemeen goedkoper om een tool te kopen die verschillende functies bevat. Kijk naar de processen die je wilt scannen en of de bijbehorende functies beschikbaar zijn in de software. Maar denk ook aan de toekomst! Wil je op de lange termijn je Marketing & Sales proces digitaliseren gecombineerd met de mensen? Dan moet je geen nieuwe tool kopen, maar kiezen voor een geïntegreerd platform.
Ontgrendel informatie
Gegevens zijn goud voor marketing en verkoop. Informatie zoals het bezoekersgedrag op de website en de conversiewaarden helpen marketeers hun online activiteiten te optimaliseren. Tegelijkertijd helpt het sales professionals om de juiste mensen te vinden. Als je meerdere tools gebruikt, kan het ontgrendelen van al deze informatie een behoorlijke uitdaging zijn, vooral op individueel contactniveau. De informatie is verdeeld over verschillende tools en moet handmatig worden ingevoerd. Op een multifunctioneel platform kunt je contacten volgen vanaf de eerste keer dat ze de website bezoeken via de e-mails die ze hebben geopend tot het punt waarop ze de aanbieding hebben ondertekend. Zo weet je precies welke weg ze hebben afgelegd voordat ze klant worden, en dat is waardevolle informatie voor je proces en dus je bedrijf!
Gebruiksgemak
Iedereen houdt van tools die het leven gemakkelijker maken, maar niemand vindt het leuk om nieuwe tools te leren gebruiken. Het kost alleen tijd, moeite en energie. Je kunt jezelf en je team veel frustratie besparen door te kiezen om alle noodzakelijke functionaliteiten beschikbaar te stellen in geïntegreerd Marketing & Sales platform. Als je met een gebruikersomgeving werkt, wordt het makkelijker om de nieuwe functies onder de knie te krijgen. Dit vereenvoudigt het “integratie” proces en zorgt ervoor dat nieuwe functionaliteit snel beschikbaar komt en in de praktijk wordt geoptimaliseerd. Op veel multifunctionele platforms hebben gebruikers alleen toegang tot het deel van de functionaliteit waaraan ze moeten werken. Zo houd je het overzichtelijk voor je medewerkers.
Afstemming van marketing en verkoop
De samenwerking tussen marketing en sales is en blijft een uitdaging voor veel bedrijven. Het komt vaak voor dat de twee delen niet op één lijn liggen en de draden in het beruchte gat vallen. Om de kloof tussen marketing en verkoop te overbruggen, kun je de twee expertisegebieden ondersteunen door samen te werken op één platform. Op deze manier kunnen ze precies zien wat de ander doet, wat er uiteindelijk voor zorgt dat je meer conversies krijgt van topklanten en ze tevreden houdt. En eigenlijk profiteren alle partijen ervan.
Grip en controle
Zowel marketing als sales moeten bijdragen aan de algemene bedrijfsdoelstellingen. Daarom moeten beide teams onder andere de ROI van hun activiteiten kunnen aantonen. Dit omvat een beetje business intelligentie, maar vooral Artificiële Intelligentie die veel gemakkelijker te bereiken is op een alles-in-één platform. Met alle gegevens geïntegreerd in dit platform, krijg je snel en duidelijk in een dashboards wat je moet doen om de prestaties van je marketing- en verkoopactiviteiten te optimaliseren en dat je toekomstige commercieel doelstellingen behaald. Op basis hiervan kunt je in het nu als organisatie slimmere en vooral beter geïnformeerde beslissingen nemen.

Breng marketing en sales samen op één platform
Merk je dat je tegen de grenzen aanloopt van je huidige marketing en sales tools? Mis je het complete plaatje van al je marketing & sales prestaties? En ben je toe aan een volgende stap in het optimaliseren van je online activiteiten? Dan is een all-in-one platform waarschijnlijk iets voor jou.
Het is aan te raden om eerst alles op een rijtje te zetten zodat je weet wat je precies zoekt in een marketing en sales platform om vervolgens op zoek te gaan naar de mogelijkheden.
Zoals je kunt lezen, is er keuze genoeg in verschillende tools. De uitdaging is een platform te vinden dat jouw Marketing & Sales proces ondersteunt. Breng de kracht van Marketing & Sales samen op één platform, zodat dit de plek wordt waar mensen, functionaliteit en processen bij elkaar komen.