Laat sales in je organisatie (nog) beter renderen
Dankzij het toevoegen van een gezond en bewezen Sales Fundament voor softwarebedrijven

Wil je ook een systeem van je sales- en marketingproces maken waardoor je bedrijf groeit, zonder te cold callen of 80 uur in de week te moeten werken?
Het aller, allerbelangrijkste fundament in je bedrijf is het goed neerzetten van je sales- en marketingstrategie. Zo creëer je een doorlopend proces met een continu resultaat van orders. Toch zien we dat dit in de praktijk meestal niet goed gaat. Volgens MKB-Nederland blijft bijvoorbeeld 90% van alle softwarebedrijven hangen op een bepaald omzetniveau, waarbij de marktpotentie groeit.
De voornaamste reden dat softwarebedrijven niet doorgroeien en hun potentie niet benutten is omdat men sales en marketing niet ziet als een onderdeel van het primaire proces. Hierdoor wordt er te weinig cashflow (lees: geen sales & marketingstrategie hebben) gegenereerd.
Met te weinig klanten kun je geen team bouwen, blijf je gevangene in je eigen bedrijf, kan je jouw visie niet verspreiden en houd je onderaan de streep veel te weinig over.
En dit is zonde, want wist je dat het goed neerzetten van een marketing- en salesstrategie niet zo lang hoeft te duren en voor ieder bedrijf toegankelijk is? En je hierdoor een continue orderstroom genereert?
Mijn naam is Frank Aretz, mede-eigenaar van Suppilo Sales Instituut. Sinds 1998 heb ik voor en bij talloze softwarebedrijven gewerkt. Sinds enkele jaren werk ik nauw samen met mijn business partner Louis Bonné. Hij is vanaf 1999 werkzaam binnen sales- en marketingafdelingen van softwarebedrijven. Op basis van al onze kennis en ervaring hebben wij het Sales Fundament volledig uitgewerkt voor softwarebedrijven.
En zo helpen wij om een systeem van jouw sales- en marketingproces te maken, waardoor er structuur en continuïteit in je organisatie komt. Zodat je wél de groei gaat maken van werknemer in je bedrijf naar werkgever van je bedrijf.
Wat wij ieder bedrijf adviseren…
Het doel van ondernemen is dat je niet IN je zaak werkt, maar AAN je zaak gaat werken. Jij geeft werk uit handen. Hiervoor heb je echter een consistente basis aan omzet nodig om van medewerker door te groeien naar de facilitator.
Wij zien dat bijna iedere onderneming afhankelijk is van hun netwerk en aanbevelingen. Dit is super positief aangezien mensen tevreden over je dienstverlening zijn, maar erg gevaarlijk omdat je 0,0 controle hebt over de toevoer van nieuwe leads, afspraken en klanten. Dit is de bottleneck waardoor je nu niet groeit.
Als je namelijk exact weet hoeveel een lead/klant je kost om te werven en je gebruikt een winstgevende strategie, waardoor je automatisch leads, afspraken en klanten naar je toe trekt, dan ga je groeien. Maar nog belangrijker: je hebt eindelijk een manier gevonden om gecontroleerd door te groeien.
Het is tijd om controle te krijgen over jouw eigen commerciële doelstellingen, per product marktcombinatie.
Wij geloven dat je het beste kunt leren van je eigen praktijkervaring (uitproberen) en die van een ander (modelleren). Wij hebben opgeteld 50+ jaar praktijkervaring in sales en acquisitie en weten als geen ander wat niet en wat wél werkt.
Suppilo Sales Instituut heeft de laatste jaren diverse softwarebedrijven geholpen bij het opzetten van een effectief sales- en marketingproces. Wij weten hoe een bedrijf op te zetten en hoe het te laten groeien, dankzij een bewezen Sales Fundament. Maar wellicht nog belangrijker: wij helpen al geruime tijd andere ondernemers hiermee. Ben jij de volgende?
Wat is jouw uitdaging?
Van strategisch advies tot tactische plannen en operationele begeleiding. Wij zijn er om je te helpen.